Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dobrý pastier? Populizmus je toho opakom

.christoph Schönborn .stĺpčeky .slovo kardinála

Kto nevchádza do ovčinca bránou, ale prelieza inokade, je zlodej a zbojník. Kto vchádza bránou, je pastier oviec. Rozumieme tomuto podobenstvu z Evanjelia podľa Jána?

Dobrý pastier? Populizmus je toho opakom Natália Ložeková / natalialozekova.sk

vtedy, v Ježišových časoch, bol obraz pastiera všetkým známy. Pastieri a ovce patria k sebe. Stádo oviec predstavovalo značné bohatstvo. V tom čase bol pastier naozaj dôležitý. Jeho povinnosťou bolo strážiť, aby sa stádu nestalo nič zlé. A tých ohrození bolo veľa. Zlodeji a zbojníci chceli prepadnúť stádo a vyplieniť ho. Aj divoké zvieratá bolo treba od oviec odraziť. Pastier musel dozrieť, aby ani jedno z jeho zvierat nezablúdilo a nestratilo sa.

Staral sa aj o to, aby sa každému jednému zvieraťu viedlo dobre, aby bolo zdravé. Je preto pochopiteľné, že obraz pastiera sa často používal pre všetkých ľudí vo vedúcich pozíciách: Predovšetkým kráľ sa vníma ako pastier svojho ľudu. Ale aj ľudia zodpovední za politiku, hospodárstvo, verejnosť sa zvyknú označovať ako pastieri. A obzvlášť cirkevné autority, kňazi, predstavení, biskupi boli – a dodnes ešte sú – označovaní za pastierov.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite