bárs sú to aj Homolkovci. Je to jeho nekonečná projekcia, inšpirácia, dáva mu krídla. Ak nejaký ohromne inteligentný tvor ukazuje ľudí ako opovrhnutiahodné mravce, sám je opovrhnutiahodný.
Toto je podľa mňa hlavný problém najnovšieho dokumentu Víta Klusáka Svět podle Daliborka. Vôbec ma netrápi, či je film autentickým dokumentom, (v duchu autorského filmu), kde protagonisti hrajú sami seba, alebo – ako sa snažia teraz obhájiť svoje akože filmové náckovstvo – boli iba hercami, ktorí napĺňajú Klusákov scenár.
Či tak, alebo onak, históriu filmu to nebude zaujímať vôbec.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.