na jednom mieste sú ich tisíce až desaťtisíce.
Škandál sa dotkol asi 400 000 áut a keby sa zaparkovali tesne jedno za druhé, vytvorili by rad vozidiel dlhý vyše 900 kilometrov. Tíško hrdzavejú, kým sa nerozhodne, čo s nimi. Sú úplne v poriadku, často v plnej výbave. Mnohé s málo najazdenými kilometrami. Ich chyba je len tá, že ich motor „podvádza“ s množstvom škodlivých látok, čo pri svojom chode vypúšťa.
Pri kontrole sa urobilo zadosť čoraz prísnejším ekologickým predpisom a zároveň boli aj majitelia spokojní s jazdnými vlastnosťami. Splniť súčasne také protichodné požiadavky bolo takmer nemožné a ak, tak len za citeľne vyššiu predajnú cenu. Tak sa dobrý cieľ – ekológia aj dostatočne výkonný motor v aute – dosiahol malým podvodom. Úpravou v programe riadiacom chod motora tak, aby pri kontrole emisií rafinovane oklamal meracie zariadenia.
„Ani najsvätejšie ciele nesmieme dosahovať zlou cestou, vždy znova nás to neodolateľne priťahuje.“
V náboženskej terminológii sme to dosiahli cestou hriechu. (Okrem v kázňach dosť populárneho šiesteho prikázania existuje aj prikázanie, že nemáme klamať. Poznámka pre tých, ktorí majú v znalosti Desatora nejaké tie medzery.)
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.