Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Komentár Petra Zajaca: Covidové leto

.peter Zajac .stĺpčeky .komentár týždňa

Toto leto sa pokúša o normálnosť, ale to sa len tak tvári. Je choré. Ešte stále má covid. Vyhýbam sa mu, ale v dvoch prípadoch som predsa len urobil výnimku.

Komentár Petra Zajaca: Covidové leto NATÁLIA LOŽEKOVÁ / NATALIALOZEKOVA.SK

bol som si pozrieť v Galérii 19 výstavu Trio Ivany Filkorovej, Jána Hrčku a Andrey Kopeckej. V dobe postpandemickej, ako nám navrával galerijný slogan, síce ešte zďaleka nežijeme, to len umelci majú radi sľubné zaklínadlo post, ale hovoril som si, že tam v nedeľu podvečer aj tak nikto nebude. 

Bola tam strážkyňa ohňa Eva Piovarcsyová a pohovorili sme si o tom, či sa Paul Celan vyslovuje po francúzsky Pól Selán alebo po nemecky Paul Celan. Narodil sa síce ako Paul Antschel, ale po parížskej presmyčke mena a prechode do jazyka „vrahov svojej matky“ písal po nemecky.  Medzi rečou som Eve vravel, že hore na poschodí sa pohybuje mladá dáma, ktorá mi podľa fotografie pripomína Ivanu Filkorovú. A veru to bola ona. 

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite