Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.pohľad Karolíny Farskej: Internety opité medveďou službou

.karolína Farská .stĺpčeky ..pohľad Karolíny Farskej

Na sociálnych sieťach už niekoľko dní vnímam silnú propagáciu influencerov pre jednu značku vodky. Na prvú sa reklama tvári, že podporuje všetky druhy lásky a tému vyčlenenia LGBTI ľudí, v skutočnosti nejde o nič iné, ako o zvýšenie predaja tvrdého alkoholu. Konkrétne ku mne sa nedostáva cez vzdialené pseudoinstagramové hviezdy, ale od ľudí z mojej bubliny s veľkým publikom a dosahom.

dlhý čas sa zamýšľam nad tým, ako je možné, že v krajine s tak veľkým problémom s alkoholizmom, momentálne počas pandémie ešte intenzívnejšie spojeným s domácim násilím, zaostávaním vývoja detí či zvýšeným pitím vinou samoty alebo stresu, je pre influencerov o. k. propagovať vodku len preto, že na to zneužíva LGBTI tému. Osobne som, samozrejme, za myšlienky, ktoré sa reklama tvári šíriť, ale nechať sa „opiť” týmto odkazom, ktorý na konci dňa propaguje tvrdý alkohol? Ozaj mi to hlava neberie. 

Môj pohľad som zverejnila na svojom Instagrame a opýtala sa na názor ľudí. Veľká väčšina súhlasila, ale prišlo aj pár správ o tom, že tí, ktorí si chcú alkohol kúpiť, to aj tak spravia a myšlienka kampane si zaslúži pochvalu. Podľa mňa je veľmi naivné si myslieť, že podobnej firme v prvom rade ležia na srdci spoločenské problémy keďže „na reklamách nezarábajú lebo tí, čo chcú piť, aj tak pijú“.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite