Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Deep biotech Mira Gašpárka: Farmafirmy v metaverze

.miroslav Gašpárek .stĺpčeky .veda

Virtuálna realita zmenila množstvo oblastí nášho života – od našich medziľudských vzťahov až po naše trávenie času. Zmení aj farmaceutický biznis?

Deep biotech Mira Gašpárka: Farmafirmy v metaverze

metaverzum je virtuálnou realitou, v ktorej používatelia môžu interagovať s inými používateľmi a počítačom vygenerovaným prostredím. Tento termín dlho patril do oblasti sci-fi, v ktorej si autori predstavovali, že ľudia raz budú žiť svoje životy vo virtuálnom svete. Vďaka rôznym technologickým výdobytkom, napríklad virtuálnej realite ako Oculus, ako aj zvýšenému využívaniu sociálnych sietí, je však dnes metaverzum oveľa bližšie k realite ako predtým.

No tento pojem, ktorý napríklad zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg používa na popísanie jeho vízie budúcnosti technológie a komunikácie, môže skôr či neskôr ovplyvniť aj biotechnologický farmaceutický priemysel a to aj napriek jej nejednoznačnej a nejasnej definícii. 

Výskum nových liekov sa totiž okrem účinnosti prípravku a jeho bezpečnosti zameriava aj na pacientov a ich vnímanie tak liečby, ako aj ochorenia. Metaverzum má potenciál poskytnúť farmaceutickému priemyslu zaujímavé a cenné údaje o pacientoch, zlepšiť komunikáciu pacientov s výrobcami či získavať lepšiu spätnú väzbu, pokiaľ ide o vedľajšie účinky.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite