Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.otázniky Antona Vydru: Obraz školy

.anton Vydra .stĺpčeky .otázniky Antona Vydru

Obrazy a metafory, ktoré naša kultúra vytvorila pre školstvo a pedagogiku, principiálne určovali, ako sme sa stavali k výchove a vzdelávaniu. Tie obrazy nám pomáhali chápať rolu učiteľa a žiaka. Dnes sa zdá všetko toto preč. Má to vplyv na úpadok nášho vzťahu k vzdelávaniu?

.otázniky Antona Vydru: Obraz školy

antický svet poznal rôzne typy škôl. Martin L. Clarke písal ešte začiatkom 80. rokov 20. storočia o tom, ako sa tieto školy etablovali a ako sa utvárali nové a nové imaginácie o školstve, učiteľoch a žiakoch.

Tak napríklad pytagorovská škola: to bolo čosi ako náboženské spoločenstvo, antická rehoľa s prísne nastavenými pravidlami. Kto sa chcel stať žiakom, musel nastúpiť prinajmenšom na dva roky do „čakateľskej formácie“ – učiť sa mlčať, dodržiavať stanovenú diétu, meditovať, skrátka, naučiť sa disciplíne. Až potom sa z neho stal žiak.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite