Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.popcorn Juraja Malíčka: Delenie filmov na umelecké a komerčné považujem za nezmysel

.juraj Malíček .stĺpčeky .kultúra

Vždy v pondelok zverejňuje Únia filmových distribútorov Slovenska takzvaný TOP 20 Box Office slovenských kín, teda vlastne konvenčný prehľad návštevnosti. Koľko ľudí prišlo do kina, na aké filmy, aké boli tržby a také tie veci.

Juraj Malíček

užitočná vec pre ľudí, ktorých to zaujíma a veľmi často, vlastne pravidelne, smutné čítanie vzhľadom na premiéry tých akoby druhých filmov, alebo prvých, záleží na  uhle pohľadu. Filmov, čo nevznikli primárne preto, aby generovali veľké tržby, ale vznikli preto, že nám niekto chcel niečo povedať, podeliť sa so svojím poznaním, ponúknuť nejaké odpovede, prípadne položiť otázky.

Umelecké filmy, načo chodiť okolo horúcej kaše alebo, keďže naozaj považujem delenie filmov na umelecké a komerčné za nezmysel, autorské filmy, za ktorých vzhliadnutie by sa nikto nemal hanbiť, ani ten najväčší kultúrny snob, čo mu navierajú žilky na čele hneď, ako počuje slovo multiplex.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite