Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.pravidelná dávka: Ako naučiť generáciu postmoderny, že holokaust bol zlý

.jakub Betinský .stĺpčeky .spoločnosť

Na lekárskej fakulte je semester už v plnom prúde a v rámci kurzu medicínskej etiky na mňa nedávno vyšiel rad aj prednášať. Keďže som na fakultu prišiel z filozofického prostredia, téma prednášky bola tiež filozofická a mladým medikom som sa rozhodol priblížiť postmodernizmus, ktorý ich generácia vstrebala už s materským mliekom.

.pravidelná dávka: Ako naučiť generáciu postmoderny, že holokaust bol zlý

ak chcú pochopiť tento zeitgeist, ducha našich čias, ide o tak náročnú úlohu ako odfotiť neviditeľného ducha. Ako teda uvidieť les cez stromy? 

Na prednáške som im dal štyri náznaky definíci a aj keď neskončila vyoraním novej mentálnej brázdy, verím, že cit pre nový spôsob rozmýšľania zostal. 

Prvú definíciu máme od Nietzscheho. „Boh je mŕtvy! Boh zostáva mŕtvy! A sme to my, kto ho zabil.“ Boh, čokoľvek a ktokoľvek sa za týmto slovom skrýva, prestal hrať od konca 19. storočia rolu garanta zmysluplnosti reality.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite