Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.stredná Európa Milana Niča: Nemecko zatiahlo záchrannú brzdu

.milan Nič .stĺpčeky .európa

Využívanie spaľovacích motorov je pre niekoho zlo, pre niekoho nutné zlo. Je však smernica, ktorá zakazuje predávať autá s týmito motormi, automaticky dobro? Dilema, ktorej čelia štáty EÚ, ale aj napríklad nemecká vládna koalícia.

.stredná Európa Milana Niča: Nemecko zatiahlo záchrannú brzdu archív autora

ako to vyzerá s uplatnením zákazu spaľovacích motorov na území EÚ po roku 2035? Zdá sa, že sa všeličo zmenilo v postojoch Nemecka, ale aj niektorých stredoeurópskych krajín...

Nemecko v tejto záležitosti zatiahlo v poslednej chvíli záchrannú brzdu. Respektíve ju zatiahol minister dopravy Volker Wissing, keď vniesol novú podmienku pred záverečným odsúhlasením už dohodnutého legislatívneho opatrenia. To zakazuje predaj automobilov so spaľovacím motorom po roku 2035.  Wissing argumentoval tým, že v tom čase nebude na cestách dostatočné množstvo elektromobilov. 

Požadoval teda výnimku pre autá na syntetické palivá – tzv. e-palivá. Pre tieto autá sa vo vyrokovanom opatrení taká možnosť spomína. Minister Wissing však požadoval, aby sa k nej Európska komisia zaviazala. A urobil to len niekoľko dní predtým, ako sa celý balík dostal na agendu Výboru stálych predstaviteľov pri EÚ, tzv. COREPER, ktorý to mal formálne schváliť ako dohodnutý bod. A tým, zdá sa, prekvapil nielen väčšinu členských krajín, ale aj svojho koaličného partnera v Berlíne – stranu Zelených.  

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite