ako je asi zrejmé, vystupovala v ňom práve istá potulná a šibalská postava. Pikaresknému príbehu však chýbajú isté dôležité črty, ktoré začíname vidieť v neskorších románoch. Ide o tieto tri hlavné poznávacie znaky a harvardský profesor literatúry Leo Damrosch o nich vraví takto.
Po prvé, románové postavy majú zápletku. Na rozdiel od nich, pikareskné postavy zažívajú len náhodné udalosti. Chýba v nich progres, a to zvlášť morálny. Ak sa postave udeje niečo zaujímavé, ide len o zhodu náhod. Naďalej žije vo vesmíre, v ktorom sa veci dejú bez nejakého príbehového a osobnostného smerovania.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.