Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Politická reklama na Googli bude musieť obsahovať informáciu, či ju vytvorila umelá inteligencia

.sita .svet

Uplatňovanie novej požiadavky je naplánované na november, čiže na obdobie približne rok pred americkými prezidentskými voľbami.

Politická reklama na Googli bude musieť obsahovať informáciu, či ju vytvorila umelá inteligencia SITA?AP Photo/Jeff Chiu

americká spoločnosť Google bude onedlho vyžadovať, aby z politických reklám na jej platformách bolo jasné, či obrazy a zvuk vytvorila umelá inteligencia. Tieto pravidlá firma pripravuje v reakcii na„ silnejúci rozmach nástrojov, ktoré produkujú vymyslený obsah, “uviedol pre BBC hovorca Googlu.

Uplatňovanie novej požiadavky je naplánované na november, čiže na obdobie približne rok pred americkými prezidentskými voľbami. Existujú totiž obavy, že umelá inteligencia zaplní predvolebnú kampaň dezinformáciami. Už doterajšia reklamná politika Googlu zakazuje manipuláciu s cieľom klamať a zavádzať ľudí v oblasti politiky, spoločenských otázok a vecí verejného záujmu. Avšak aktualizácia pravidiel bude vyžadovať, aby reklama súvisiaca s voľbami „viditeľne zverejnila“, či obsahuje „vymyslený obsah.“

V marci tohto roka bola na sociálnych sieťach zdieľaná falošná fotografia bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorá nepravdivo zobrazovala jeho zatknutie. Obrázok bol vytvorený nástrojmi umelej inteligencie. Experti v oblasti umelej inteligencie pre BBC uviedli, že falošne obrázky nie sú ničím novým, ale rýchlosť pokroku v oblasti generatívnej umelej inteligencie a potenciál jej zneužitia je podľa nich niečo, čoho sa treba obávať. Google uviedol, že pokračuje v investovaní do technológií na vyhľadávanie a odstraňovanie takéhoto obsahu.

Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.

 

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite