nedostatok pohonných látok na maďarských čerpacích staniciach spôsobený aj reguláciou cien bol čoraz vážnejší. Nielen počas víkendu, ale už aj v pondelok a utorok ráno sa na čerpacích staniciach tvorili dlhé rady, niektoré z nich už nemali čo predávať.
Gulyás zrušenie regulovanej ceny paliva odôvodnil „bruselskými sankciami“ a zákazom dodávok ropy do EÚ, ktorý vstúpil do platnosti v pondelok.
Generálny riaditeľ ropnej spoločnosti MOL Zsolt Hernádi vyhlásil, že v krajine vznikla na trhu s pohonnými látkami krízová situácia, ktorej podobná bola naposledy v 70. a 80. rokoch minulého storočia. V 31-ročnej histórii MOL-u nikdy neboli takéto problémy so zásobovaním.
„Urobili sme všetko pre zabezpečenie dodávok. Veľkú časť chýbajúcich palív sme dovážali zo Slovenska, viac však nebolo možné. Potrebujeme dovoz k náprave stability, to však pri cenovom strope nie je možné,“ dodal Hernádi, podľa ktorého by sa trh s pohonnými látkami mal normalizovať do poldruha mesiaca.
Podľa maďarskej ropnej spoločnosti MOL panika vypukla po tom, čo sa na viacerých čerpacích staniciach minul benzín a nafta s regulovanou cenou. „Čerpacie stanice MOL-u sú stále otvorené. Cisterny (rozvážajúce pohonné látky) sú neustále na cestách a pracuje sa aj na údržbe Dunajskej rafinérie, ktorá napreduje podľa plánov,“ vyhlásila v utorok spoločnosť.
Maďarská vláda s platnosťou od 15. novembra 2021 nariadila úradnú cenu základných druhov pohonných látok vo výške 480 forintov (1,17 eura) za liter. Od 30. júla mohli regulované ceny využívať iba súkromné vozidlá s maďarským evidenčným číslom, poľnohospodárske stroje a taxíky.
Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.