Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Homeland

.elena Akácsová .témy .fototéma

Homeland čiže domovina je názov projektu nášho redakčného fotografa Borisa Németha, za ktorý suverénne získal tohtoročnú Novinársku cenu v kategórii Fotografia. Vyhrala tak žurnalistika, ktorá nepopisuje, ale núti človeka rozmýšľať. Napríklad o vlasti a vlastenectve.

Homeland BORIS NÉMETH

„Nejde o to, čo vidíš, ale čo chceš povedať. V reportáži môžeš podať o tom, čo si videl, informáciu rovnako, ako by si to opisoval textovo – 16.00 sa stalo toto, 17.00 toto. Ale môžeš fotiť aj tak, aby si prostredníctvom fotky vyjadril, či sa ti páčila tá akcia, či s ňou súhlasíš. Môžeš, vlastne nie, musíš do fotenia dať aj svoj názor,“ odpovedal mi kolega Boris Németh na otázku, čo hovorí študentom, ktorých učí fotografovať na VŠVU aj v našej Mediálnej škole .týždňa.

BORIS NÉMETH

A čo teda chcel povedať Homelandom on sám? Nuž, keby sa chcel vyjadrovať slovom, nefotil by, preto za neho hovorí a píše kurátorka Michaela Paštéková: „Homeland je o nacionalizme, ale môžeme ho čítať aj ako portrét rozkladajúcej sa spoločnosti či ako cyklus o hľadaní národnej identity. Nemá podobu klasického dokumentu, je skôr sériou vizuálnych reprezentácií aktuálnych celospoločenských nálad – strachu, hnevu, rozčarovania, beznádeje.“ (Kurátormi projektu sú aj Filip Vančo a Robert Csere.)

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite