odell sa snažil myslieť na všetko, takže okrem leteckého paliva, prefabrikovaných budov, dvoch kompletných pontónov pre hydroplány a štyridsiatich vysokých stožiarov určených na stavbu Leuteritzových antén bral so sebou aj 45 kníh, balíčky hracích kariet a lopty na americký futbal. Pribalil aj atrament na písanie, žuvací tabak, dve tony uhlia na kúrenie a stroje na výrobu zmrzliny. Najväčšou položkou bolo takmer milión litrov leteckého paliva, baleného do dvestolitrových sudov.
V marci bolo všetko pripravené, čakalo sa na Trippeho súhlas. Ten ale sám musel čakať na jednu zásadnú vec.
prvý let na dlhú vzdialenosť
Tou bolo lietadlo schopné vzdialenosti v Pacifiku vôbec zvládnuť. Sikorsky dokončil svoje nové lietadlo S-42 s predĺženým doletom, ale ani to nestačilo, a tak sa Eddie Musick a mladý technik John Leslie v Miami pustili do série skúšobných letov, aby dokázali natiahnuť dolet S-42 tak, aby bezpečne doletel na Havaj. Bol to prvý vedeckým spôsobom realizovaný praktický letecký výskum, keď Leslie s Musickom postupne zlepšovali výkon motorov, určovali, v akej výške majú najlepší pomer ťahu ku spotrebe a čo treba urobiť v prípade nečakaných porúch vrátane výpadku až troch motorov počas letu.
FPG/GETTY IMAGES12. jún 1935 Alameda, Kalifornia, USA: Hydroplán S-42 pripravený vyštartovať na ostrov Midway.
Musick spolu s kopilotom Rodom Sullivanom odštartovali 23. marca 1935 na finálny skúšobný let zameraný na dolet lietadla. Cieľom bolo vyletieť východným smerom 2000 kilometrov ponad Atlantik smerom k Panenským ostrovom, otočiť sa a vrátiť sa bezpečne späť.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.