v čase, keď zákon Trippeho ľudia písali, lietali na zahraničných leteckých linkách len tri americké letecké spoločnosti – Pan Am, Pangra, čo bol joint venture Pan Am a Grace Shipping Company, a American Export Lines, ktoré lietali výlučne do Británie. Trippe ale predpokladal, že ďalší konkurenti Pan Am, ktorí významne prosperovali vďaka takmer nerušenej vnútroštátnej leteckej preprave v USA, budú po vojne chcieť rozšíriť svoje linky aj do zahraničia. Na rozdiel od Pan Am, ktorá slúžila takmer výhradne na dopravu vojenských jednotiek a materiálu a zarábala na tom pre vládne pravidlá vojenského financovania minimálne, mohli domáci dopravcovia kumulovať kapitál na štart medzinárodných liniek hneď po skončení vojny. Arnoldov návrh neobmedzenej konkurencie v medzinárodných letoch ich k tomu zásadným spôsobom nabádal.
trippeho plán
Trippe chcel vytvoriť novú spoločnosť a preniesť na ňu komplet všetku americkú medzinárodnú leteckú dopravu. Dôvodom bolo podľa neho to, že na rozdiel od zahraničných leteckých spoločností, ktoré boli štátne a masívne dotované vládami svojich štátov, americké spoločnosti by museli zvádzať konkurenčný boj nielen s nimi, ale aj medzi sebou navzájom. Boli by tak vo výrazne slabšom postavení. Zabrániť vstupu zahraničných leteckých spoločností na americký trh nebolo možné. Ak chceli Američania pristávať v Európe a Ázii, museli rovnaké práva recipročne udeliť aj svojim konkurentom zo zámoria.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.