allen nechal vyrobiť 50 kusov bez toho, aby pre ne mal zákazníkov. To sa zmenilo, keď Juan Trippe, uznávajúci Boeing za jeho prácu s hydroplánom Boeing 314 Clipper, objednal 20 z nich.
Napriek tomu, že Stratocruiser bol skutočným lietajúcim hotelom s lôžkami pre cestujúcich, vyberanou kuchyňou a ďalšími špecialitami zvyšujúcimi pohodlie cestujúcich, let ním nebol najpríjemnejší a rozhodne trval dlho. Zákazníci začali túžiť viac po rýchlosti ako po dlhom luxusnom pobyte v oblakoch. Navyše, na rozdiel od hydroplánov Boeing 314 bol Stratocruiser nespoľahlivý a náročný na údržbu.
Keď sa Lindbergh vrátil z Nemecka, Trippe po rozhovore s ním usúdil, že prúdové lietadlá budú budúcnosťou leteckej dopravy.
prvé civilné prúdové dopravné lietadlo?
V čase, keď sa Lindbergh s Trippem rozprávali o prúdových lietadlách, nebol na svete jediný projekt civilného lietadla s prúdovým pohonom. Okrem Nemcov na prúdových motoroch už nejaký čas pracovali Briti. Už v roku 1942 ustanovili Briti Brabazonovu komisiu, ktorá mala pomôcť vyvinúť v Británii moderné civilné dopravné lietadlá. Jedným z odporúčaní bolo vyvinúť prúdové lietadlo s pretlakovou kabínou na zámorské lety. V tom čase sa prúdové motory považovali za absolútne nevhodné na použitie v civilnom letectve, pretože mali obrovskú spotrebu paliva a nízky výkon. Jedným z členov Brabazonovej komisie bol ale aj Sir Geoffrey de Havilland. Využil svoj vplyv a pre svoju spoločnosť získal zmluvu na vývoj a konštrukciu prúdového dopravného lietadla.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.