A300 odletel v septembri 1973 z Toulouse do Dakaru v západnej Afrike a potom preletel cez Atlantik do brazílskeho Sao Paula. Pokračoval na Floridu, kde prvýkrát pristál na severoamerickej pôde. Následne sa letelo do Mexico City a Chicaga. Felix Kracht spomínal: „Celý svet si myslel, že sme sa zbláznili, pretože sme to zariadili bez akejkoľvek podpory zo zahraničia. Cesta však prebehla bez problémov a zanechala veľmi dobrý dojem. Veľmi nám to pomohlo.“ V skutočnosti došlo k malému incidentu – zrážka s vtákmi spôsobila menšie poškodenie jedného z motorov, ktorý museli v Chicagu vymeniť. Už vtedy však rýchlosť a jednoduchosť výmeny zapôsobila na americké letecké spoločnosti vysokou úrovňou servisu Airbusu.
Dôležitejšie ale bolo, že Airbus urobil veľmi dobrý dojem na vtedajšieho technického riaditeľa jednej zo štyroch veľkých amerických leteckých spoločností. Bývalý veliteľ Apolla 8 Frank Borman prišiel do Eastern po skončení kariéry v NASA najprv ako technický poradca. Postupne sa prepracúval na vyššie a vyššie pozície. V roku 1973 bol pomerne čerstvým viceprezidentom pre prevádzku a sídlil v Miami.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.