každá firma prišla so svojím vlastným návrhom. Shuttle od Lockheedu bol príliš ťažký a Lockheed mal tiež nulové skúsenosti so stavbou vesmírnych lodí. McDonnell Douglas skončil tretí. A tak sa záverečné rozhodovanie sústredilo na Grumman a North American Rockwell. Grumman mal najvyššie hodnotenie v technickej časti, jeho návrh bol najpodrobnejší a komisia NASA ocenila jeho detailné odhady hmotností, veľmi dôležité pre návrh prvého stupňa. Taktiež navrhli veľa spôsobov konštrukcie orbitera, ktoré zlepšovali možnosti rýchleho a lacnejšieho servisu medzi letmi. Slabiny sa ale ukázali v oblasti plánovania a nákladov. Preto skončil Grumman druhý.
North American Rockwell nemal technicky najlepší návrh. Ukázal ale, že pochopenie pre elektrické systémy, čiastočne získané po požiari Apolla 1 a havárii Apolla 13, ktoré staval pôvodný North American, stále vo firme existuje a prispieva k technickej excelencii v tejto oblasti. North American bol tiež najlacnejší a budil aj dojem, že bude schopný dodržať plánované náklady lepšie ako jeho konkurenti.
26. júla poobede komisia, v ktorej bol aj šéf NASA James Fletcher, rozhodla. Ďalší člen komisie, George Low sa na následných stretnutiach s firmami, ktoré odovzdali ponuky, pýtal, ako vnímali súťaž z hľadiska férovosti. Neskôr povedal sa, že sa „všetci vyjadrili, že to bola najlepšia a najférovejšia súťaž, akej sa kedy zúčastnili“.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.